VALTUUSTOVAALIT 2021

Tehyn valtuustovaalit käydään keväällä 2021. Nyt sinulla tehyläisenä on mahdollisuus vaikuttaa, kuka liitossa päättää tärkeistä edunvalvonnan ja muun toiminnan linjauksista. Käytä siis äänioikeuttasi.

Myös Tehyn opiskelijajäsenet voivat äänestää vaaleissa. Tämä on harvinaista ammattiliitoissa.

Tehyn valtuustovaalien aikataulu

• Ehdokkaaksi asettuminen: 8.–28.2.2021.
  • Äänestys: 29.3.–21.4.2021.
  • Vaalitulosten julkaisu: 26.4.2021.

Tehy viestii vaaleista aktiivisesti, monipuolisesti ja monikanavaisesti – Tehy-lehdessä, verkossa, uutiskirjeissä ja sosiaalisen median kanavissa. Ota kanavat seurantaan!

Valtuusto tekee päätökset Tehyn jäsenten edunvalvonnasta, hyväksyy työehtosopimukset, tekee ratkaisuja esimerkiksi työtaistelutoimista sekä päättää liiton toiminnan linjauksista. Se myös valitsee Tehyn puheenjohtajan, varapuheenjohtajat ja hallituksen sekä valtuuston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajat.

Valtuusto tekee päätöksiä, joilla on vaikutusta kaikkien tehyläisten asioihin. Muista siis äänestää! Äänestysaika vaaleissa on 29.3.–21.4.2021.

Vaalikoneessa voit etsiä sopivaa ehdokasta.

Jos jäsenyytesi ammattiosastossa tai opiskelijayhdistyksessä on voimassa 31.1.2021 ja olet maksanut jäsenmaksusi, on äänioikeutesi kunnossa. Halutessasi voit tarkistaa äänioikeutesi asiointipalvelussa.

On tärkeää, että valtuustoon saadaan monipuolinen joukko tehyläisiä – niin eri ammateista ja ikäryhmistä kuin julkiselta ja yksityiseltä sektorilta ympäri Suomea. Valtuustoon valitaan 83 tehyläistä, vaalipiirinä on koko maa.

Näin äänestät

Voit äänestää omaa ehdokastasi vaalisivuston tai Tehyn mobiilisovelluksen kautta. Sovelluksen voit ladata Android- sekä Apple -älypuhelimiin ja tabletteihin. Äänestysaika on 29.3.–21.4.2021. Jos muutat mieltäsi äänestysaikana, voit käydä äänestämässä uudelleen. Viimeisin ääni jää aina voimaan.

Näin äänestät Tehyn valtuustovaaleissa

Palkintoarvonta

Äänestämällä osallistut huikeiden palkintojen arvontaan. Palkintoarvonnan tiedot julkaistaan myöhemmin.

Lisäksi Tehyn Siilinjärven ammattiosasto arpoo vaaleissa aanestäneiden jäsentensä kesken 60 euron arvoisen lahjakortin jalkahoitoon

Vaalimainonta

Jos et halua saada Tehyn vaaleissa ehdolla olevien ehdokkaiden vaalimainontaa, ota vaalipostin kielto käyttöön Tehyn asiointipalvelussa

PDF-tiedostoMerja Tehy 2021.pdf (207 kB)