Ammattiosastomme

Linkkejä

Ammattiosastollamme on jo pitkä historia yhdistystoiminnassa. Yhdistys rekisteröitiin 2.10.1981 Tehyn Maaningan ja Siilinjärven thky:n ammattiosastona. Ammattiosasto täytti 40 vuotta 2.10.21, mutta Covid-19 pandemian vuoksi juhlat ovat siirtyneet turvallisempaan tulevaisuuteen.

Yhdistyksen perustamisen aikaan jäsenistön kuuluivat kaikki Siilinjärven ja Maaningan kunnan palveluksessa olleet hoitoalan ammattilaiset. Vuonna 2010 Siilinjärven, Maaningan ja Nilsiän kunnat perustivat yhteistoiminta-alueen, Siilisetin. Tämän myötä myös ammattiosaston nimi muuttui Tehyn Siilisetin ammattiosastoksi ja jäsenet olivat yllämainittujen kuntien lisäksi Rautavaaran kunnan sekä em. kunnissa ISLAB:in toimipisteiden hoitoalan ammattilaiset. Tämä vaihe kesti vain parin vuoden ajan ja Siiliset purkautui vuonna 2012.

Siilisetin purkautumisen taustalla oli Suomessa tuolloin kuumana käynyt kuntien yhdistyminen. Nilsiä ja Maaninka liittyivät tuossa vaiheessa Kuopioon. Tämän muutoksen myötä Siilinjärven ja Rautavaaran kunnan sekä näissä kunnissa toimivien ISLAB:n hoitoalan työntekijät jäivät ammattiosastoomme ja jälleen oli aika nimenvaihdokselle: Tehyn Siilinjärven ammattiosasto ry, jona yhdistys nykyäänkin tunnetaan.

Viimeiselle 10 vuoden ajanjaksolle on siis mahtunut paljon organisaorisia muutoksia. Tämän myötä on myös ammattiosastomme pyrkinyt luomaan uusi tapoja ja toimintakulttuureita. Varmasti jossain määrin olemme onnistuneetkin, koska ammattiosastomme palkittiin vuonna 2014 TEHY:n toimesta.

Viimeisimpänä suurena kulttuurisena muutoksen voidaan pitää koronapandemian aiheuttanutta etätyöskentely- suositusta. Suosituksen vuoksi olemme opiskelleet ja oppineet hyödyntämään erilaisi etätyökaluja ammattiosastomme työskentelyssä. Seuraava suuri harppaus onkin opetella tarjoamaan etäyhteyksiä hyödyntäen erilaista virkistystapahtumaa jäsenistöllemme! Olethan siis aktiivisessa yhteydessä meihin, jotta saisimme jälleen innovatiivisia ja uusia / raikkaita ehdotuksia ammattiosaston näkyvimpään toimintaan eli jäsenistön virkistykseen!

Terveisin Tehyn Siilinjärven ammattiosasto ry:n hallitus